חינה מרוקאית אמיתית – איך עושים את זה כמו שצריך

חינה מרוקאית אמיתית

זוגות רבים, בני העדה המרוקאית, אשר עומדים להתחתן, בוחרים לערוך חינה לפני החתונה. מדובר בטקס מסורתי אשר נהוג בעדות מסוימות, ובין היתר גם בעדה המרוקאית. במשך שנים רבות היה נהוג לציין את החינה ולחגוג אותה במרוקו, וכיום קהילת יהודי מרוקו נוהגים לציין ולחגוג את החינה גם בישראל. 

חשוב לומר, אומנם מדובר בחינה מרוקאית, אך מן הסתם, כיום היא נערכת בצורה שונה, עם התאמה למציאות הארץ ישראלית, מציאות למודרניות, וכן באופן טבעי, מאחר ולא תמיד לשני בני הזוג יש שורשים מרוקאיים, אז מן הסתם, צריך להוסיף או להתאים את האירוע כך שיתאים לשניהם. 

לפני שנסביר כיצד חוגגים חינה מרוקאית חשוב להבין את המשמעות שלה. לא מדובר פה בטקס דתי. אין מחויבות בהלכה לקיים טקס כזה. זה נובע ממסורת עדתית עתיקה, אשר מטרתה לברך את בני הזוג בטרם הקימו בית משותף, וכן לסמל את המעבר שלהם מחיי רווקות לחיי משפחה. הברכות הן על פריון, פרנסה, שמירת מצווה, שלום בית ועוד. 

כיצד חוגגים חינה מרוקאית 

טקס מסוג זה נחגג באופן הבא: בעיקרון הוא נערך בבית הורי הכלה, למרות שלא תמיד זה כך, בוודאי לא היום כשנהוג יותר לערוך אותו באולמות וגני אירועים. הכלה נוהגת ללכת למקווה ולאחר מכן קוראים את הכתובה, הכלה אמורה להקיף את הבית שבע פעמים כסמל לשבע הברכות. בהמשך בני הזוג מתלבשים בבגדים מסורתיים, עונדים תכשיטים מרוקאיים, ומתחילים את המסיבה עם מוזיקה מרוקאית מקורית. לאורחים השונים שמגיעים לאירוע, מספקים שתייה חריפה, עוגיות, ועוד דברי מתיקה מרוקאיים. 

בעיקרון האירוע אמור להימשך שעות ארוכות, אך מן הסתם, גם זה השתנה וכיום הוא קצר יותר. 

אבטחת אירועים אוכל ומסעדות אופנה אירוח ונופש אירועים בשטח אלכוהול בר / בת מצווה הרצאות חתונות כללי מוסיקה לאירועים מסיבת רווקים / רווקות מתנות פעילויות צילום אירועים קפה שירותים לאירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רעיונות למתנות פשוטות ומרגשות
כשאנחנו מחפשים מתנה לבן או בת זוג, בן משפחה או חבר, ישנם מספר מאפיינים ספציפיים שאנחנו בוחנים בשביל...
קרא עוד »
אפר 18, 2022
אולם אירועים באשדוד
אם יש לכם אירוע משפחתי, חברתי או עסקי באשדוד, בוודאי תרצו לקיימו במקום הנוח, היפה והנעים ביותר. זה מובן...
קרא עוד »
אפר 19, 2018
השכרת ציוד הגברה – כיצד עושים את זה בצורה נכונה
כשאנחנו עורכים אירוע פרטי או עסקי, בין אם זה במבנה סגור או בשטח פתוח, ישנם אמצעים שונים שעלינו לשכור,...
קרא עוד »
יול 26, 2020